Prowadzenie działalności w zakresie transportu oraz spedycji, wymaga utrzymania dość sporej floty samochodów ciężarowych, co może być przyczyną stosunkowo dużych kosztów. Już sam zakup kilku, czy też kilkunastu pojazdów tego rodzaju to niemały wydatek, a następnie trzeba jeszcze znaleźć fundusze na ponoszenie kosztów eksploatacyjnych, na serwisowanie i wszystkie niezbędne naprawy. Dlatego też, prowadząc tego rodzaju działalność, warto zastanowić się nad tym, czy są jakiekolwiek możliwości ograniczenia tych kosztów. Czy mamy jakąkolwiek możliwość utrzymania całego, licznego taboru pojazdów ciężarowych w przystępniejszy finansowo sposób? Zobaczmy, gdzie można poszukać oszczędności, bez istotnego wpływu na bezpieczeństwo, komfort pracy oraz jej wydajność.

Najczęściej zużywające się elementy.

Przede wszystkim warto sobie tutaj powiedzieć, iż utrzymanie pojazdów ciężarowych w dobrym stanie technicznym, szczególnie jeśli są one bardzo intensywnie eksploatowane, będzie wymagać przemyślanej taktyki w kwestii ich serwisowania, oraz określenia tych elementów, które zdecydowanie najczęściej ulegają uszkodzeniom. Tutaj bez wątpienia będą to wszystkie elementy związane z pneumatyką pojazdu, a więc hamulce, zaciski hamulcowe, wszystkie siłowniki, agregat czy też osuszacz powietrza. Wszystkie te elementy powinny pracować poprawnie i bez zarzutu, bowiem wpływać będą nie tylko na funkcjonalność pojazdu ciężarowego (siłowniki), ale także na bezpieczeństwo kierowcy oraz innych uczestników ruchu drogowego (układ hamulcowy, zaciski hamulcowe). Najszybciej z reguły w całym układzie pneumatycznym będą się zużywać zaciski, co jest dość naturalną koleją rzeczy, bowiem mamy tutaj do czynienia z stałym i silnym działaniem na ich powierzchnię poprzez hamowanie załadowanych towarem pojazdów. Muszą one wykonać dużą pracę, aby samochód mógł się zatrzymywać w odpowiednim czasie i na odpowiedniej drodze hamowania.

Oszczędności na wymianie i naprawie.

Skoro już mówimy o oszczędnościach, to warto tutaj powiedzieć, iż na przykład w przypadku wspomnianych wyżej zacisków, w przypadku ich uszkodzenia, nie zawsze konieczne jest wymienianie ich na nowe, bowiem możliwa do przeprowadzenia jest także regeneracja zacisków w samochodach ciężarowych, aczkolwiek tylko w przypadku, kiedy nie są zanadto uszkodzone. Aby przeprowadzić regenerację zacisków, trzeba będzie znaleźć firmę świadczącą usługi w zakresie regeneracji pneumatyki hamulcowej, a przy okazji można będzie wykonać kompleksowy przegląd pozostałych elementów pneumatycznych, czyli siłowników, osuszacza powietrza, oraz samego agregatu. Generalnie rzecz ujmując, jest to rozwiązaniem o wiele bardziej przystępnym cenowo, wobec czego warto mieć je na względzie, szczególnie jeśli posiadamy duży tabor, a wymiana zacisków we wszystkich pojazdach, mogła by znacząco nadszarpnąć budżet firmy, czego za wszelką cenę powinniśmy, w miarę możliwości unikać.

Tags:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *