Zanim produkt lub usługa wejdzie na rynek należy pamiętać, że podstawą sprzedaży jest dobra reklama. Stworzenie w dzisiejszych czasach dobrej reklamy nie jest prostą rzeczą. Wydawać by się mogło, że w dzisiejszych czasach wymyślono już wszystko, a wciąż ciągle powstają nowe formy reklamy, wciąż nas bawią i nie jednokrotnie uczą nowych rzeczy. Zawodowo tworzeniem spotów reklamowych zajmują się domy produkcyjne. Pracują w nich specjaliści, którzy zadbają o to, aby film mocno oddziaływał na wszystkie zmysły odbiorcy wywołując różne reakcje od radości poprzez smutek, aż po gniew. Filmy reklamowe mają za zadanie wywołać emocje u odbiorcy, podnieść wiarygodność marki oraz zwiększyć zasięg odbiorców.

Zrobienie dobrego filmu wcale nie jest proste

Choć wydawać by się mogło, że powstanie filmu promocyjnego to łatwizna tak naprawdę samo jego przygotowanie trwa od 2 do 5 tygodni, natomiast czas realizacji jest uzależniony od rodzaju formy jaką wybierzemy do jego wykonania. Najprostsze i najszybsze w realizacji są wypowiedzi przed kamerą lub filmy złożone z videorelacji, bardziej czasochłonne są filmy z fabułą, wymagające więcej czasu na nagrania i zapoznania się z tematyką. Koszt stworzenia filmu promocyjnego wynosi od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych netto, a jego końcowa cena jest mocno uzależniona od wyboru formy.

Filmy promocyjne i wiele więcej

Filmy są podzielone według tego co reklamują, bowiem spot może dotyczyć reklamy produktu, usługi, wydarzenia, projektu. Głównym celem jest zachęcenie do zakupu danego produktu lub usługi lub działanie pośrednie czyli przyciągnięcie uwagi, zainteresowanie, które być może zachęci klienta do poszukiwania większej ilości informacji, aż finalnie zdecyduje się on na zakup. Najbardziej popularne kategorie to:
– film promujący korporację, organizację, instytucję (poznaj ofertę GrandFox – filmy korporacyjne Kraków),
– film reklamujący produkt,
– relacja z wydarzeń,
– animacja biznesowa,
– film rekrutacyjny,
– video edukacyjne,
– testimoniale,
– film promocyjny Instagram, TikTok, Facebook,
– filmy kulinarne.

Jest to oczywiście przykładowy podział. Czasem niektóre formy mogą być zakwalifikowane do dwóch rodzai. Najważniejszy jest efekt końcowy. Spoty reklamowe powinny przekładać się na realnie zarobione pieniądze. Co więcej niektóre hasła reklamowe lub całe filmy promocyjne stały się na tyle kultowe, że pomimo upływu wielu lat nadal są pamiętane i kojarzone z konkretnym produktem.

Tags:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *