Skuteczne hamowanie pojazdów samochodowych to podstawa bezpieczeństwa ich poruszania się, toteż warto tutaj mieć na względzie fakt, iż system hamulcowy w każdym pojeździe powinien być zawsze w stu procentach sprawny. Zdecydowanie bardziej istotnym będzie tutaj rzecz jasna układ hamulcowy w pojazdach ciężarowych, które ze względu na masę i gabaryty maja znacznie wydłużoną w stosunku do pojazdów osobowych drogę hamowania. Wobec tego też, tutaj stosowane będą przede wszystkim pneumatyczne zaciski hamulcowe o wysokim poziomie wydajności. Niemniej jednak muszą one być zawsze w stu procentach sprawne, aby poruszanie się pojazdami ciężarowymi mogło być w stu procentach bezpieczne.

Sprawny układ hamulcowy.

Dlatego też, przede wszystkim, w przypadku pojazdów ciężarowych, należy szczególna uwagę zwrócić na sprawność całego układu hamulcowego oraz pneumatycznego. Tutaj te dwa układy są ściśle ze sobą powiązane, bowiem układ hamulcowy pracuje w oparciu o sprężone powietrze dostarczane z układu pneumatycznego. Ewentualne nieprawidłowości w działaniu układu hamulcowego wynikać będą przede wszystkim z nieprawidłowego działaniu układu pneumatycznego czy też wręcz samego osuszacza powietrza, który powinien obniżyć wilgotność sprężonego powietrza, dostarczanego do zacisków hamulcowych. Poziom wilgotności sprężonego powietrza nie powinien tutaj przekraczać 21%, który to pułap przyjęty jest jako bezpieczny dla wszystkich podzespołów pracujących w oparciu o sprężone powietrze. Większy poziom wilgotności będzie prowadzić do wyraźnego obniżenia efektywności pracy układu hamulcowego oraz będzie przyczyniać się do korodowania zacisków hamulcowych oraz tarcz hamulcowych.

Kiedy zaciski zaatakuje korozja.

Kiedy jednak nie spostrzeżemy w miarę szybko, że z naszym układem hamulcowym coś nie tak, kiedy okaże się, że zaciski oraz tarcze hamulcowe zaatakowała korozja przez wzgląd na nadmierny poziom wilgotności sprężonego powietrza, niestety koniecznością może się okazać wymiana zacisków. W pierwszej jednak kolejności powinniśmy znaleźć usługi regeneracji zacisków w samochodach ciężarowych i przeprowadzić kontrolę stanu technicznego zacisków. Może się bowiem okazać, iż nasze zaciski nie są aż tak bardzo uszkodzone, a co za tym idzie, zamiast ich wymiany na nowe, możliwa do przeprowadzenia będzie ich regeneracja, która okazuje się być rozwiązaniem tańszym i bardziej efektywnym. Po prostu powierzchnia robocza jest uzupełniana przez napawanie, a następnie szlifowana i powierzchniowo utwardzana, dzięki czemu, zaciski w dalszym ciągu nadają się do eksploatacji, a tym samym koszty eksploatacyjne pojazdu stają się systematycznie coraz niższe. Jednym słowem warto tutaj zawsze starannie sprawdzić czy konieczna jest wymiana zacisków samochodowych na nowe, czy też możliwa do przeprowadzenia będzie ich regeneracja, która zawsze jest rozwiązaniem bardziej przystępnym cenowo.

Tags:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *